תהיתם למה הפרסום בדף האמן שלכם לא מצליח?

עד לפני חמש שנים, השגת לייקים לדף האמן שלכם היתה חיונית מאין כמוה. היא קבעה כמה אנשים ייחשפו לתכנים שלכם וכמה מתוכם גם יעשו לייק או ישתפו בעצמם, מה קרבע בגדול את מוטת התפוצה של הפוסט. בדרך הזו, נחשף הפוסט שלכם למעגלים שונים, כולל אנשים שאתם לא מכירים.
אבל – בשנית האחרונות המדיה החברתית עוברת סוג של אבולוציה, והמדדים של שנה שעברה פחות חשובים השנה. כולם מתחרים על אותה בריכה קטנה המלאה בכסף שלנו. זה לא אומר שלייקים הפכו פתאום לפחות חשובים, כן, עדיין חשוב לראות נוכחות ברשת והוכחת יכולות תפוצה חברתית היא עדיין חשובה, היא פשוט לא נמדדת רק בלייקים ועוקבים.
אז הפעילות בדפי הפייסבוק עדיין חשובה, אך פחות מבעבר, והנה למה:

האלגוריתם החדש של פייסבוק מכשיל את התפוצה האורגנית

פייסבוק כידוע, הולכת ומקשה את הנגישות של הדף או המותג לאנשים שעשו להם לייק בעבר. הסיבה לכך היא התחרות העצומה (והגדלה מיום ליום) של המותגים, על תשומת ליבו של המשתמש ועל המקום בפיד שלו. בסיס המשתמשים גדל ובסיס המפרסמים גדל ופייסבוק נאלצה לעשות צעדים קיצוניים על מנת לשמור על חויית משתמש הגיונית ונעימה. השינוי באלגוריתם היה הסנונית הראשונה בשינוי מתמשך ועקבי באסטרטגיה של פייסבוק. מוקדם יותר השנה, העלתה פייסבוק עדכון נוסף לאלגוריתם, שגרם לתכני משתמשים ולאינטראקציה בין המשתמשים לקבל עדיפות על פני תקשורת ממותגים ודפים. למעשה, תפקידו המרכזי של האלגוריתם הוא להציג למשתמש כמה שיותר מידע שהוא עצמו מעוניין בו ורלוונטי אליו.
אם בעבר יכולנו לסמוך על אחוז מסויים של משתמשים שיקבל את התוכן החדש שלנו, כעת, לאחר כל השינויים הללו, הדרך היחידה לקבל חשיפה משמעותית, היא להשקיע כספים במודעות פייסבוק.
המצב החדש הזה, בו אנחנו צריכים להסתמך על מודעות ממומנות עדי להגיע לקהל שלנו, יוצר סיטואציה בה לא צריך יותר להשקיע בפיוך של דפי מותג או דפי אמן, שיהיו השער הפוטנציאלי להפצת התכנים שלנו. למעשה, אפשר פשוט לוותר על כל ספירת הלייקים הזו ולעבור למדדים יותר רלוונטים.
החלק המעצבן, הוא שאנשים שכבר עשו לייק לדף שלך, עלולים לא לראות את התכנים שלך באופן אורגני, ועם כל שינוי של האלגוריתם, החבל רק מתהדק על האורגניות.

לעשות לייק לדף זה לא באמת לתמוך באמן

בעבר, היינו צריכים לעשות לייק לדף על מנת ללשלוח הודעה או לכתוב תגובה בפוסט בדף. כיום הדרישה הזו כבר לא קיימת. כל אחד יכול להגיב ולשלוח הודעות. לייקים לדף היו גם דבר מאוד ציבורי ובולט. אם היינו עושים לייק לדף אמן, זה היה מופע בפיד שלנו. העניין הזה כבר לא קורה. ההנחה שכמות הלייקים בדף משקפת איזו שהיא אינטראקציה עם המשתמשים היא כבר לא מדוייקת. הם יגיעו אליך אם הם מתעניינים וחושבים שהתוכן רלוונטי, אך הניסיון שלנו ליצור עימם קשר בחזרה – מצריך כעת השקעה של סומים כסף במודעות…

כמות הלייקים בדף אינה מתבטאת בהכנסות

על פי הנתונים המוצגים פה, רק 1% מהמשתמשים שעשו לייק לדף שלכם, אכן יכנסו ויגלשו בו. היות שרוב הזמן של המשתמשים בפייסבוק מושקע בגלישה בפיד של עצמם, לא ניתן לבנות על התנועה של גולשים לדף האמן רק משום שעשו לו לייק ולכן – לא ניתן לקבל מזה תפוקות.

שורה תחתונה – אפשר להשקיע בדף אמן עם הרבה לייקים – אבל לא ניתן לתרגם את זה להכנסות. המסע הזה שמתחיל בלייק ומסתיים ברכישת כרטיס או אלבום שלך הוא ארוך ומורכב, והחלק של הלייק הוא הכי פחות חשוב, במיוחד בהשוואה לכלי הפילוח הקיימים היום בפייסבוק.

יש דרכים טובות יותר להעלות את הערך הכלכלי של המותג

אם אנחנו כבר מדברים על האמצעים האקטואליים לטרגט משתמשים היום בפייסבוק, הנה כמה כלים שיכולים לעזור בזה. נכון, מדובר באפשרויות שבצידן יש גם תג מחיר, אך הן מציעות ערך ברור יותר וריאלי, מאשר אובססיה לדף אמן פעיל.

  1. העברת משתמשים מהפייסבוק לאתר שלך והרגלתם לצרוך שם את התכנים – במקום להתייחס לדף האמן כאל קמפיין מתמשך, למה לא להביא את המשתמשים ישר אל האתר שלך, שם יותר קל להגיע לסיטואציה של מכירה? בכלל, אם רוצים לקחת את זה סטפ אחד קדימה, אפשר להשקיע קצת מאמץ בפייסבוק פיקסל באתר שלכם ועריכת קמפיין בתשלום, עם או]פטימיזציה ל-CONVERSION באתר.
  2. מודעות למותג – BRAND AWARENESS  – בעבר, הפעלות בדפים היתה חשובה כי היא חשפה את המשתמשים חמותג שלכם. כיום ניתן בקמפיינים ספציפיים למטרה זו, להגיע למודעות גבוהה אצל המשתמשים באזורים גיאוגרפיים רלוונטים.
  3. תוכן מקודם – אינטראקציה של המשתמשים היא עדיין הכלי הכי חשוב להעברת המסר. בסופו של דבר אנחנו רוצים שהמשתמשים יגיבו למסרים שלנו ולתכנים שאנחנו מעלים. תוכן מקודם מגיע לפילוח מדוייק ומדלג על המכשולים בדרך לניוז פיד של המשתמש. שווה לזכור שתחת האלגוריתם החדש, אנשים שעשו לייק לדף שלכם, כנראה לא יראו ממנו תכנים בפיד.

זה נכון, התמונה קשה, אבל חשוב להבין היכן לשים את המאמץ. ואולי עדיף להשקיע כמה שקלים במימון הפצת התכנים שלכם במקום האובססיה לנסות להשיג לייקים לדף האמן שלכם.

אפשר לבדוק גם את

רותם נחמני מקשקשת אותנו בבטן

השבוע הלכתי לראות את הצגת היחיד של רותם נחמני – "מקושקשת", בתיאטרון יפו. הדרך לשם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *